Jag talar om vad vi inte vet, 18 februari

Jag har blivit inbjuden att tala om mörk materia och sådant i Missionskyrkan i Uppsala, som en del i deras temakvällar om Tro & Vetande. Jag har fått rubriken ”Allt vi inte vet om universum”, vilket känns som ett ganska tungt uppdrag, även om det sedan står att jag ska prata om min forskning som är ett rätt mycket smalare ämne. Jag tänker att jag ska försöka passa in i sällskapet, och ge en överblick över vad vi vet och inte vet, och hur vi vet det. Eftersom jag är den jag är blir det en experimentell vinkling på det här. Nu ska jag bara sålla lite, så att jag inte svävar ut i alla intressanta sidospår.

Vi ses kanske där?

Om åka

Fysiker, sf-fantast, allmän entusiast.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag talar om vad vi inte vet, 18 februari

  1. Ping: Uppdatering om steampunk-numret « Landet Annien

Kommentera

