Experiment-julkalendern från LTH

Idag tittade jag och ungarna på lucka noll i LTHs julkalender 2010. Jag har aldrig följt den förut, men julkalendrar är kul och experiment är kul — så det kan ju knappast bli fel.

Det är ju en amatörframställning, och jag älskar när folk gör saker. Det är lite punk, va😉 Man ska inte vänta sig tv-kvalitet förstås (omöjligt att se att det sprutar nåt ur den där flaskan, i alla fall på min skärm), men det gör inte så mycket. Ser man inte får man ju testa själv!

Möjligtvis har jag ett litet klagomål: svart mot svart är rätt lurigt att se (jag avundas inte dem som fotograferar goth-modereportage…) och jag begriper inte vad det är de tar på sig för något på slutet. Är det svarta labbrockar, eller är det något väldigt studentikost som man måste vara lundensare för att fatta?

Om åka

Fysiker, sf-fantast, allmän entusiast.
Det här inlägget postades i Pyssel, vardagsexperiment. Bokmärk permalänken.

Kommentera

