Experiment ända till jul!

Via Vetenskapsnytts kartläggning av julkalendrar hittade jag också NO-julkalendern. Jag visste inte ens att det fortfarande heter NO (eller är det så igen efter något uppehåll fullt av naturkunskap?). Hur som helst kollade jag första luckan, och det här är ju jättebra! Jag är vederbörligen imponerad. En kalender av tre gymnasister, som gör demonstrationer i labbrock och skyddsglasögon — det första experimentet är definitivt ett sånt där det behövs.

Jag gillar experiment, har det framgått?

Om åka

Fysiker, sf-fantast, allmän entusiast.
Det här inlägget postades i Pyssel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

