5 december: Ångströmbibliotekets bokbytarhylla

bokbytarhylla
I min adventsbloggserie med roliga saker på Ångströmlaboratoriet visar jag idag Ångströmbibliotekets bokbytarhylla. Något sådant borde finnas på varje arbetsplats! Det går bra att bara hämta en bok där, eller ta den på långlån. Eller ställa dit några böcker. Jag har gjort flera fynd, och böcker som jag har ställt dit har försvunnit, så det är viss omsättning där.

Det är ändå många som inte känner till den här hyllan. Den förtjänar mer uppmärksamhet, tycker jag.

Idag är det dessutom fredag, och då är det science fiction-lunch på Ångström. Det är också något som kunde införas på fler arbetsplatser! Alla som har tid och som känner för det träffas och pratar om veckans Nature Futures-novell och allt som valler oss in utifrån det. Vi har också gjort enkla boktipsomgångar.

Om åka

Fysiker, sf-fantast, allmän entusiast.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

