Mina artiklar som granskar idéer med hög imponansfaktor

I våras skrev jag en rad artiklar där jag tittade närmare på lite mer storslagna och häftiga idéer från teknik och relaterade fält. Jag är mycket svag för den typen av saker, sådana som får mig att säga wow och samtidigt undra. Tanken var att plocka isär dem och se hur nära verkligheten de ligger — eller hur långt ifrån. Här är de ämnen jag hann med:

Har du missat någon av de här texterna är det bara att klicka på länken.

Om åka

Fysiker, sf-fantast, allmän entusiast.
Det här inlägget postades i Gravitation, Kommunikation, Mekanik, Tillämpningar, Vetenskap och science fiction. Bokmärk permalänken.

Kommentera

